Wednesday, August 1, 2012

bbq...

Selesai sudah memerap ayam, asam pedas juga sudah selesai aku usahakan..sotong dan sayur asparagus sudah siap dicuci..bancuhan utk cucur udang sudah siap aku simpan dalam peti ais..sebelum solat berehat sebentar...

Mahu tempek gambar sate buatan ku pd hari ahad yg lalu...qaira tak panggil sate, tapi memanggil bbq..alhamdulillah qaira suka sgt mkn..mengikut tips teman aku semasa di sri lanka dulu..kuah kacang aku tambah sedikit gajus utk melemakkan lagi rasanya...sate aku bakar dulu dlm oven dan bila dah masak terus bakar sekejap kat dapur gas agar terbakar ala ala sate haji samuri..hehehe

Oklah nak kata sama mcm kat malaysia tu xdelah sama 100%, tapi dr komen en somi lagi sedaplah dari sate kat pandan restaurant dan juga sate kat sri lanka dulu..hehe..yg penting dlm 60-70 cucuk sate yg aku buat licinnn...oklah terubat jugaklah rindu nak makan satekan...huhu


No comments:

Post a Comment