Thursday, August 2, 2012

Rojak..

Sedapnye kalau dpt mkn rojak.. bila beli rojak part yg aku suka mkn adalah cucur yg keras tu..xtau panggil apa tapi yg ranggup2 tulah,pastu sayur2 nye dan telur rebus tulah apalagi..rasa nye tak susah nak buat..
Teringin gak nak buat, tapi sygnye laki aku ni bukan jenis pemkn..mmg sejak kawen jarang sekali dia request atau order berkaitan mknan2 ni...kalu ada pun request asam pedas dan murtabak je..sebab tu lakiku sampai skrg ramping jer tak mcm aku..hihi..

Tapi smlm, teringt ada balance kuah kacang hari ahad yg lepas...dah 4 hari harap xdelah sakit perut bila makan..so buatlah cucur udang lawan kan dgn kuah kacang perghh sedap gakkan..tapi laki aku xleh terima benda2 kalau pelik sikit..actually family aku biasa jer mkn cucur dgn kuah kacang ni..bg dia cucur udang lawannye dgn sos jer lah sampai bila bila..hehehe..paling bestnye bancuhan cucur aku bila diperap berjam2 dlm peti ais makin sedaplah pulak..ranggup diluar lembut didalam..kuasa Allah kan, selalu buat xde lah sedap sgt, tapi bila di bulan yg mulia ni menjadi aje pulak tu..pernah gak aku try resepi cucur mak ngah qaira yg sedap tu tapi kalau buat xsama pun mcm mak ngah buat..tapi smlm tetiba pulak sedap dgn kata lain puasa semua pun sodappp..kekeke....

kalau kat pandan restaurant rojak depa pun pakai kuah kacang je..taruk nasi impit ..tapi depa tak panggil rojak..panggil apa ntah lupa pulak aku..kalau letak timun, sengkuang, taugeh, pastu rebus telur..kuah kacang tu adjuz lah mana yg patut..pastu potong cucur tu kecik2..dah lebih kurang rojak jugakkan..tapi syg nye den ni pemaleh..telan ajo apo yg ado :D...

p/s:dah tuo2 ni dah tak heran dah nak pi param ke bagai..bersyukur sgt dgn apa yg ada..cuba bygkan umat islam di myamar, syria, palestin.nak makan pun susah..kat myanmar ada yg makan batang pokok pisang je utk hidup...kesian sgtkan :( marilah kita sama2 doakan yg terbaik buat mereka.....





No comments:

Post a Comment