Wednesday, May 4, 2011

CIKGU masak dan CIKGU sandaran...

ok, 1st of all aku nak cite yg aku rasa syiok sgt bace blog farah liyana & maria elana..tgok diorg tu best2222 sgt kan..ada cara tersendri,dah lah pandai dan nampak kelazzz gitew, cite dlm blog pun best22 sgt sampai buat aku leka...bestkan jadi diorg dan siapalah AKU ni!???akauntan bukan, penolong akauntan??..oh kerani akaun pun tidak ok!!!bye bye je lah dgn semua tu..cukup je lah degree yg sijilnye pun ntah mana aku letak pun aku x hengat...kdg2 jeles jugak tgok org2 yg berkerjaya pastu melaram lawo2 ni dan bertambah geram sebab diorg tu chomel2 kanzz...

Tapi inilah yg telah aku pilih menjadi housewife & penjaga suami & anakku....Tapi aku tetap bersyukur dgn takdir yg telah disuratkan kepada diriku ini...hohoho!!
Oleh yang demikian utk menambahkan sikit kerja2 harian sebagai housewife dgn sukacitanye diriku sendiri telah melabel kan diri ku ini sebagai "Cikgu masak2 & juga cikgu sandaran" kepada Cik molek Qaira Qistina agar nampaklah sikit aku ni ibu di alaf baru..hekhekhek!

Sebagai contohnye pagi tadi aku ajar cikQ buat tiramisu..sebab aku sgt tergoda dgn tiramisu kek yg dibuat oleh FL..bahan2 semua dah ada cuma kek/biskut tiramisu je yg x de so utk menjimatkan cost aku juz guna biskut marie je..

Ini juga adalah sebagai langkah2 kalau x jadi x derlah rasa ralat sgt...ekceli nilah 1st time aku buat tiramisu dan seingt aku ni lah 1stime aku nak mkn tiramisu kek ni...ok...mmg sangat lah kunoo aku ni...so aku adalah sgt x tau mcm mana lah rasanye..ok sgt2 kesian kan kat aku...

APA x pernah makan tiramisu kek?????mesti ada yg pelik& kasihan kat akukan....Tapi mcm mana pun aku yg jenis asyik nak menang ni mmg ada je jawapan utk "knp aku x pernah mkn tiramisu kek"..

Pertama sekali masa kecik2 kitaorg bukan org senang dan masa dulu2 x de lah mcm skrg semua sebok nak makan kek jer..dulu2 yg aku tahu kek mentega planta tu je lah, pastu masa zaman belajar pun cukup2 mkn je duit mmg x merasa lah nak beli kek2 ni pun..kalau ada pun tgah glamer cheese kek kot masa tu..
Keduanye, Lepas je belajar aku dah kena bertapa kat negara yg kek nye mmg lah entah hapa2 sampaikan aku xberani nak beli tiramisu kek nye..aku pun mcm x ingt ada ke x jual tiramisu kat negara tu..
Dan alasan yg ke3 aku dah duduk sini dan aku x yakin nak beli kat sini sebab Paham2 je lah kan..

Knp x mkn masa balik bercuti???..ye mmg sgt xpatut kan..tapi tiramisu ni x delah nampak mengeliur kan sgt berbanding kek2 yg lain dan jugak makanan2 lain kat msia tu..mmg xpernah terpikir dlm kepala ku ini...cumanye setelah bace blog FL baru lah tetiba aku tergedik2 nak try buat sebab senang sgt22 nak buat...tapi aku puasa hari ini..so aku x tahulah rasa nye lagi sampailah senja nanti...(penat ok citer panjang lebar tapi hakikatnye x makan pun lagi)...huahuahua

"Presentation mmg selalunye failed!!aku buat separuh je yelah duduk pun 3beranak je kan"

"Sebab kan ajar budak kecik ni, dia dah x sabar nak makan..baru sejukkan 1 jam dah sebok nak happy birthday"Sabarjelah!!


Still x keras lagi, xpelah nanti tunggu time berbuka dah beku kot masa tu...seyes aku tak tau apa rasanye..mungkin sedap mungkin jugak x sodap langsung hasil tiramisu aku ni...hehe

Selain tu aku jugak jadi cikgu masak & cikgu gi pasar..ni hasil rembatan kitaorg tgahri tadi..bajet nak masak kangkung tumis belacan, kari ikan dan sambal sotong pastu goreng ayam utk berbuka nanti...sweet patatoes tu nak buat kuih cucur badak...haih nafsu org berpuasa mmg selalu je mcm ni kannnzz..hiksss
susu tu pulak ada tanda halal tau...nak berpuasa ni lebih afdal cari brand yg ada tanda halal lah kan...hihihi

Sebagai cikgu sandaran pulak..nilah hasilnye..hasil cikgu kaler & hasil anak murid kaler..rasa mcm masuk sekolah balik pun ada ok bila main kaler2 crayon ni!!tapi syiok gak..hehe


Nilah hasil anak murid buat..anak murid i kaler yg no 1 &2 tu...yg lukis org tu adalah hasil lukisan anak murid i..katenye itu adalah ayah..hehehe selamat bukan mummy...tapi comel gak lukisan anak murid i tu kan..hehe bila cek2 buku ternampak pagi smlm..x sangka qaira buat ayahnye punye rambut curly2 mcm tu...

Ayah photo by Qaira...hiksss

Ok tu jelah..makin lama makin krok krok pulak perut ni...nak gi bertungkus lumus kat dapur lepas ni..haih ini lah nasib badan....

2 comments:

  1. haha..comel je lukis ayah cmtu..pndai eh qaira lukis..da lame x jengok blog ni.. hri ni takde kerja kt opis.leh la blogwalking.hehe. blog FL and ME tu mmg favourite blog org tu..hari2 msti bukak. tp xsngka si FL tu mude sgt kn..tp ayt dlm blog matang btl. ME tu bakal akak ipar die. tau kn? hehe.. -ina

    ReplyDelete
  2. ahahaha.. ayah Q mat kinting kah?? ekekek... pokcu rindu Qaiya smorn lahh.. :-) -Azhar Ali

    ReplyDelete