Thursday, May 5, 2011

Pagi jumaat yg mulia...

Hari ni ganti puasa lagi..ganti punye ganti awat ntah kemain lama x habis2 pun ganti puasa aku ni...byk lagi woo nak ganti ni grrrr...kes ganti puasa ni ada lah sebab mengandung 9bulan c Qaira aritu aku mmg x puasa sebulan...patutnye ganti tahun selepasnye kan..disebabkan aku ni merantau dan susah jugak menjaga c qaira masa kecik.. tahun pertama tu mmg x dapek akak nak ganti...ye!Qaira masa kecik sgt kuat meragam x macam budak2 lain.. extra sikit songeh nye..tapi Alhamdulillah semakin meningkat usia semakin baik jadinye :)

Tahun seterusnye, aku kena pulak gastrik..teruk jugak pestime kena gastrik ni rupenye..sempat lah aku ganti beberapa hari jugak masa tu...tapi apakan daya sejak kena gastrik tu aku kena jaga pemakan bagai...

Dan masuk tahun 2010, aku dah start ganti balik..tapi sejak pindah sini awal2 haritu pun aku kena gastrik balik..punyelah teruk..kembung giler perut mcm nak meletop je...tapi sejak makan ubat dan jaga lah sikit pemakanan & yg penting minum susu segar byk2 & yg penting lagi pagi2 bfast jangan makan pedas2 (tapi subuh tadi aku tibai je makan pedas) ..alhamdulillah gastrik aku semakin hilang ...harap2 hilanglah terus..ekceli dapat petua minum fresh milk ni dr ayah aku & best friend aku kat colombo "ye minum fresh milk sgt2 mujarab utk penghidap gastrik mcm aku ni" dan selamat lah fresh milk kat sini lazat berkrim cuma mahal sikit satu kotak dlm 14yuan/rm7..company dari HK punye x silap, so aku minum tanpa ragu2 nye...hehe

berbalik pasal ganti puasa, skrg makin senang nak ganti sebab Qaira pun dah makin besar..xde dah nak wokong2 lagi dgn aku..So, doakan aku dapat habiskan semua puasa2 ganti aku ni sebelum menjelang ramadhan yg mulia utk tahun ni...bila bercerita pasal ramadhan rasa excited sg222t sebab tahun ni nak raya kat tanah air..yieepie yabedabedu...tapi x boleh suka2 sgt sebab lama lagi....huhuhu

See, qaira dah besar stroller pun dah penuh satu badan dia..hihi
seyes stroller ni mmg byk berjasa..kalau boleh sampai umur 5 tahun pun masih boleh duduk stroller ni lagi pastu sgtlah ringkas nak bawa ke hulu ke hilir "x rugi melabur duit beli"..disebabkan bentuknye yg modern juga x delah rasa janggal sangat kalau budak besar ni duduk dlm stroller lagi..ngeee

Update pasal Tiramisu kek ::
Apa kata survey..survey kat sorang je lah pun!!En.suami kata sedaaaaap!wallaaah :)..
aku pun rasa sedap resepi FL ni..walau guna biskut marie cicah nescafe je pun dah sedap...kalau pakai kek/biskut tiramisu mcm FL pakai tu mungkin lagi sodap...x sia2 mencuba dah lah senang pulak tu nak buat...cuma kena hati2 sikit sebab lemak berkrim kan..makan byk2 bahaya gak ni utk kesihatan..tapi utk pestime byk gak kitaorng melantak smlm sampai tinggal suku je dlm peti ais..
baki, bole buat stok dessert berbuka utk hari ni pulak, so hari ni boleh goyang kaki x payah buat dessert lagi (^_*)...ngehh..

No comments:

Post a Comment