Monday, June 13, 2011

Aku dan Tupperware!

Seumur hidup aku, inilah 1stime aku beli tupperware..haha seyes mmg x minat langsung bila bercerita bab tupperware...Tapi bila kak Haiza ckp ada sale..1 tupperware size besar ni cuma 100yuan/50hengget..grr xkeruan jugak hati..erm kalau ikut minat mmg belum sampai seru lagi membeli belah benda2 mcm ni..tapi memikirkan mak dan mak mertua kemain suka buat collection..kawan2 kat sini pun sama, bila ada sale semua pun pulun beli..terdetik jugak dihati..rugilah pulak kalau aku x beli sebab mcm murah masa ada sale ni..nanti bila dah habis sale x ada makne nye ko terkinja2 nak beli, tambahan bila masuk bab nak gi picnic!xpun masa makcik2 bercerita bab2 tupperware bla bla....!!masa tu mesti ralat kalau x ada kan..
ralat bagi aku bukan maksudnye mahu bersaing..ralat disini di situation di mana ko tgh duduk kat negara yg benda ni murah..org lain pakat beli byk2 sedangkan ko x nak beli sebab x minat..oh bodoh sungguh lah kalau mcm tu kan...yelah mcm kat colombo dulu, disebab kan aku tahu aku x mampu langsung beli noritake kalo kat msia, so aku plan beli sepuas2nye masa kat sana..hasilnye, skrg aku x der langsung rasa ralat..xpun terkinja2 nak gi sri lanka balik semata2 nak beli noritake...dah2 tutup muka dah pasal pingan mangkuk....heh!

so kugagah kan jua niat utk membeli walaupun dalam hati baru nak beli king silk utk pertama kalinye di hujung minggu nanti..terpaksa rela cancel wuwuwu

Org kata ratus2 erk tupperware ni..oklah beli 2 ni baru seratus..so mcm berbaloi lah.. sebenarnye aku ralat gak sebab tupperware yg mak & mak mertua bagi dulu semuanye dah dijahanam kan oleh aku..penutup semua dah pecah sebab aku yg bijak sgt ni telah masuk kan dlm petiais..paling x hengat masuk tempat beku lagi..wuwuwuwu...ampun mak!org kate jenis mcm ni x boleh simpan petiais erk..jenis yg satu lagi baru boleh..okey aku mmg slow bab2 ni!!

kalau ikutkan hati, aku lebih minat beli benda alah mcm ni..mcm strawberry pot ni..boleh simpan aksesori ke kat dlm tu, yg penting ada unsur2 sentimental value sebab Qaira suka sgt2222 mkn buah strawberry, xpun dah besar2 nanti kalau dapat surat cinta ke bolehlah gak letak kat dlm tu ke..hehehe..walaupun kegunaan nye x delah seberapa kan tapi nampak cute sesuwai sgt dgn kitaorg yg cute ni kakaka...oh sorry ye tupperware walaupun ko glamer seantero makcik2 sedunia tapi di mata ku engkau adalah x cute langsung...ngeeeee

2 comments:

  1. hah,adik anis pun tetiba jadi ahli club tupperware ni.tp bagus jugak.tupperware besar2 cenggitu,senang nk bawak pegi piknik.boleh usung sbyk2 ayam goreng ke,ape ke kan.

    yg ktorg kt sini,noritake tu,ramai pulak org msia pesan2 suh beli.haih,rasa mcm nk suruh dorang dtg je sndiri beli.mana kita nk angkut brg sndiri lagi,brg baby lagi.nyesal betul bgtau noritake murah kt sini.keh3x!

    ReplyDelete
  2. tulah kan, pastu kalau goreng kopok terus goreng byk2..pastu masuk dlm tupperware tahan lama..hehe
    oklah tu adik anis jadi ahli..nanti senang nak dapat diskaun bagaikan...aby ni adik beradik sorang pun x masuk club2 ni..semua pun pemaleh!!mmg sah2 xdapek nak menumpang sekaki..hehe

    betul tu anis..aby dulu pun x berapa ambik order sgt..sebab malas nak layan customer..(x de bakat lah berbusiness)wuwuwu
    anis ambiklah byk sikit untung baru berbaloi sikit!

    ReplyDelete