Tuesday, June 9, 2009

25 Things About Me..

This is from kak yani..2 hari gak lah nak siap kan entry nie..hihihi
Tapi akhirnye siap jugak lah kan..ala2 mcm nak buat essay gitu..terabai gaklah princess qaira buat 2 -3 arini sebab mummy dia leka menaip+memikir2 kan..kekeke

apa jer yer Tentang aku :)

1) Aku ada 7 org adik beradik dan aku no 4...disebabkan aku yg paling tgah so akulah jugak yg paling chomel sekali..pastu kawen pun dgn pasangan yg kecik molek gak..kuikuikui..


2) Dalam adik beradik aku lah yg paling teruk dlm pelajaran..tp dlm SPM aggregate aku kira yg paling oklah pulak..SPM je lah yg paling ok nye pun..tp mmg dlm byk2 aku lah yg paling slow sikit dlm bab2 pembelajaran nie..

3) Aku x pernah pun tuition seumur hidup aku..so nanti2 qaira pun xyahlah tuition ekk..kekeke..byk belajar dr my sister je dulu, sampai nak masuk U pun ikut jer course apa yg my sister ambik kan..alasan ke2..nak pilih yg senang dapat kerja..ngeee..akhirnye aku terdampar lah dekat sini..jd lah penjaga akaun ayah qaira yg duitnye x seberapa jekan..ngehngehngeh

4) Aku paling x suka lipat baju dan iron baju..kalo aku iron baju ayah qaira, gerenti ayah qaira akan iron balik..so, sejak kejadian itu aku mmg dah x pernah iron baju kerja ayah qaira dah..kire satu spesis dgn bibik jemol lah aku nie kan..ehh ker bibik jemol dah terror iron..kalo dah terror tinggal aku sorang jelah yg x terror2 agi nie..muahahahaha

5) Aku mmg gile tgok handbag..so selalu jelah berangan2..so far, hajat dah termakbul..tp insyallah kalo aku kaya aku nak beli lagi..hahaha bilalah agak2nye aku nak kaya tu kan..

6) Gigi aku dulu sgtlah buruk...hehehe..lepas SPM baru dpt buat braces..beriban2 gaklah kirenye aku perabih kan duit nak luruskan gigi aku nie..sanggup tu aku kerja kilang nak kumpul duit buat braces..tapi skrg aku malas betul pakai retainer sejak ayah qaira cite kawan dia tercekik retainer masa tido..so, kdg2 pakai waktu siang ..tapi doc suruh pakai mlm..tp gigi tu tau ker siang dgn mlm kan..hihihi

7) Aku x pernah duduk jauh dr family aku dulu..ms diploma dekat Shah Alam siap duduk rumah ulang alik agi tu ke campus..degree pun dekat Shah Alam tp dah menyewa lah kan..kira mmg katak bawah tempurung lah aku nie..tapi lepas kawen aku pulak yg paling jauh kan..huhuhu..itulah tuhan tu maha adil dan saksama kan..

8) Dlm family aku, 3org grad dr Uitm, knp Uitm!!bukan nye x de U lain nak ambik aku ,tp Uitm lah 1st choice aku sebab yuran satu sem murah kan..so duit balance ptptn bole lah tampung life aku kan..aku respect sgt dgn kami adik beradik sebab..selama kami study x pernah lah kami mintak duit dr mak ayah..kalo ada tu pun dlm jumlah yg kecil lah sgt..kami hanya minta restu dan doa jer dr mereka...alhamdulillah inilah hasilnyee semua pun dah berjaya skrg walau pun ada sorg tu yg x kerja2 pun walau dah 3tahun grad kan..so,aku pun nak didik qaira dr skrg ,x nak mewah2 kan dia dgn wang ringgit sebab kalo bermewahan sgt takut cepat lalai kan...

9) Aku mmg suka mkn dekat warung, kedai mamak, paling suka mkn masakan org..asal tekak aku nie x rasa apa2 kalo mkn dekat hotel..tp sebenarnye aku mmg kedekut bab mkn mahal2 nie, ayah qaira selalu jer bising..sebab nanti esok2 aku ngadu dia x bawak lah kan..tp tiap kali dia nak bawak aku selalu pikir 2-3 kali ..bagi aku mkn mahal2 kalo x berbaloi pun x der maknenye..baik aku beli baju ker..kasut ker..kekeke..aku palingggg sukaa keropok lekor..asik teringt2 jer kopok lekor kat sek.ren.kelana jaya dulu..


10) Dulu2 aku nie seorg yg pemalu sebenarnye dan mmg x byk ckp tp skrg mungkin dah ok sikit sejak kawen dgn ayah qaira yg byk ckp...thats why kawan2 aku x lah ramai sgt..hihihi.. actually, dr sekolah lg aku mmg x suka kwn dgn org yg kaya2 sgt, pandai2 sgt..berlagak2 sgt.. dr kawan wat sakit kan ati aku, baik aku x yah kawan langsung..hihi
tapi dlm diam2 aku tue..adik beradik aku kata, mulut aku nie x der insurance..muahahaha..tak kisah lah janji aku jujur sudah..bg aku biar laser asal x hipokrit kann..kuikuikui..

11) Aku tak sabar nak masuk rumah baru aku ..tapi aku pun x tahu bilalah aku leh masuk..syukur sgt dapat beli rumah even rumah kami x lah besar tp taklah kecik sgt..cukup selesa lah utk kami se family :) dan yg penting sesuai lah dgn kemampuan kami...

12) English aku adalah sgt teruk..aku pun pelik mcm mana aku leh masuk U tapi SPM dpt 5, x lah failed kan....pastu ms study dulu yg aku konpius ms presentation oklah pulak pernah gak lah merasa 9/10 paling ciput pun 3/5 ..kekeke..walau pun teruk tapi aku lum terpkir lagi nak ambik class..maybe tgu qaira masuk sekolah nanti kot, masa teman kan qaira sambil2 tu boleler aku join belajar sekalikan..muahahaha

13) Skrg aku minat pulak pakai aksesori..tapi rantai jer arr buat masa nie..tapi suka beli yg biasa2 jelahkan..emas2 aku lum dtg minat agi nk beli..hahaha..aku x pernah beli sport shoes yg ada brand seumur hidup aku..tapi alhamdulillah aku dpt belikan utk qaira yg kecil molek ni kasut brand2, alhamdulillah rezeki qaira kot ms beli ada je pulak sale kan..insyaallah, aku pun nak beli satu kasut ADIDAS nanti..kuikuikui

14) Aku mmg gile dok depan pc layan FB..and bace blog2 yg lain..tapi newspaper x rajin lah pulakkan...muahahaha

15) Aku ada lah 3-4 org best friend, tp aku ada sorng BF yg istemewa sgt sebab lama giler aku kwn dgn BF aku nie..sejak darjah 3..actually rumah aku berjiran dgn rumah nenek dia..mmglah kami kwn sepermainan dr kecik yg tambah lg bestnye kami satu sek rendah, satu sek men..masa form 3-5 satu class ,satu geng lah kan..masa diploma pun sama gak satu campus n masa degree pun sama jugak satu campus and of course ler satu course kan ..selamat aku x kerja kalo x gerentinye satu opis tue..hihihi..tp skrg walaupun x satu opis selalu jer lah we all ber contact dlm Fb n ym..

16) Aku senang sgt bole dpt tahu org tue tipu aku ker x (especially mamat sorang tue lah kan) ..hihi mmg mammat tue pun heran dgn kebolehan aku nie.. kekeke..so far,mmg x dapek lah dia nak tipu aku kan..hehehe..mungkin ingtan aku bab org2 cite nie kuat sikit..tp bab2 pelajaran x kuat lah pulak..muahaha..actually, aku rasa menipu pun dah bole dikategori kan dlm satu penyakit skrg nie..kikiki..tapi kalo tipu sunat tue x per lahkan..demi kebaikan kire halal jer lah kan..hahaha

17) Dulu2 aku nak sgt ayah qaira futher study, tp lately aku kata x yah lah...entah apasal maybe aku risau kot walau ayah qaira tu konpemlah x handsome..tapi zaman skrg nie mcm dah lintang pukang aku tgok..(based dr xperience aku lah)....lgpun zaman skrg ramai sgt awek2 cun yg menggoda aauwwww...tapi kalo dah suratan takdir aku redha jer lah...aku pun makin tuo nanti konpom makin kedut2nye..huhu

so aku mmg x kisah lah dgn life aku skrg, dan aku pun bukan seorg yg kejarkan pangkat or harta..bagi aku janji ada dan duit tue cukup tuk kami sekeluarga dah memadai..duit byk kalo hati x senang pun x der maknenye kann..yg penting kami makan dgn duit yg halal sudah..sebab itulah pesanan ayah aku, ayah aku selalu igtkan kami adik beradik pasal halal dan haram nie..huhuhu...

tp dr side ayah qaira pulak mestilah x puas dgn karier die skrg kan..so tgoklah, kalo ada rezeki alhamdulillah lah, ALLAH nak bg aku syukur jer..tapi aku lebih suka life aku skrg..ayah qaira bole jaga qaira mlm2..kuikuikui..selfish sungguh aku kan...

18) Dulu2 masa study aku lebih suka belajar account dr audit, tp time kerja aku lebih suka buat audit dr buat account sebab buat audit lagi fun dr buat account yg bole pecahkan kepala aku..walau x pernah kerja, tp aku pernahlah practical 6 bulan ms belajar dulu.. byk gaklah yg aku belajar..so bila x kerja nie, aku gatal gak lah nak mengaudit kat sini sampai ayah Qaira pun feninggg...muahahaha..

19) Aku lah wife paling hepi bila tgok ayah Qaira jaga Qaira..hihi..sebelum tido ayah qaira lah yg garu2 kan qaira,usap2 ,urut2kan qaira yg mmg ngada2 nak suruh belai2 dia jer tiap2 mlm....tp aku pun sama gak kalo bole nak jer suruh ayah qaira picit2 kaki aku,belakang aku yg sakit nie..kuikuikui..alhamdulillah x dpt gi spa ,cukup lah dpt kena urut dgn asben jer kan..TQ ayah qaira..kekeke

20) Aku suka sgt warna hitam, putih, coklat, pink , purple, hijau lumut..kuikuikui kirenya semua warna lah aku sukakan..

21) Aku sukakan sesuatu yg simple jer...kalo bole semua pun nak simple2 je lah...especially rumah aku nanti, tapi modern lah kan..kekeke..

22) Aku ada ngidamkan satu kereta nie..tp aku x tahulah bole dpt ke tak kete nie..ngeeee

23) So far, byk impian aku dah tercapai terutama sekali dah lahirkan princess kami yg sangat chomel, cantik, bijak, pandai, notty..alhamdulillah sgt (siapa lagi nak puji anak sendiri kalo x emaknye kan..kuikuikui)..dan aku berharap hajat2 aku yg lain2 pun akan tercapai suatu masa nanti...amin..

24) Walau aku x kerja, tp aku bersyukur sgt dgn ilmu yg aku ada..betul lah org kata ilmu itu penting sgt...so dgn degree yg aku ada..xlah aku rs rendah sgt diri aku walau pun aku mmg rendah..hihihi...aku mmg x der cite2 langsung nak sambung study..hahaha cukup lah sengsara dulu ms study..susah weiii course account niee...

25) Aku suka sgt dgn nama anak aku sebab aku yg bagi nama tue..xkesahlah kalo org lain x suke ke, tp aku sukee..sebab tu blog nie pun aku letak nama anak aku....

Fuhhhh berakhir sudah 25 perkara tentang aku..panjang lebar gak essay aku nie kalo exam gerenti x cukup msnye sebab tiap kali exam mmg aku rs x cukup jer ms yg diberi..ker aku yg pikir lama sgt kot..ngeeee...

Aku tak der pun nak tag siapa2 sebab kwn2 blogger x ramai pun..yg ada pun dah kena tag..cuma kalo ada yg rajin nak buat tue buat lah kan..especially ibu ala n ana..tp confirm nye x kan buat tu..sebab ibu ala kan rajin berkerjaa kan.. lainlah aku yg x de kerja nie..mmg tgah cari kerja lah kan.. dan kepada yg akan ada blog sendiri nanti rajin2 ler buat ekk..sebab aku mmg suke jer bace nanti...

fenaats sungguh aku merapu2....tapi sebenarnye byk je lagi nak tulis..mana x nye hidup pun dah nak masuk 27tahun kan..kekeke..kalo tulis mau x habes2 aku rs..ngeeee

The end :)

6 comments:

  1. no.9-anis pon ske makan kt warung,kedai2 biasa je.lagi sodap.pueh ati,murah pulak.huhu!dari mkn kt hotel,bende ngarut2,ciput je pulak,mahal jgn ckplah.tapi apepun,speckybee punye mskan gak yg best.kekeke!
    no.8-stuju!!uitm besh!kekeke!
    no.25-nama qaira mmg sedap.pndai betul mummynye pilih nama..

    ReplyDelete
  2. wah panjangnye story idup ko nie..hehe
    sib baik ko tak wat 100 things bout me...
    jenuh plak org nak bace..haha
    baguslah at least dapat gak mengisi mase lapang ko tue..
    ko kan bosan duk sane..

    ReplyDelete
  3. anis,
    9) haaa mmg kan..makan dekat warung rm100 leh mkn 4-5 org..sedap pulak tu..yg penting perut kenyang, hati senang..kekekeke..
    (nie yg terbyg2 ikan keli goreng cili padi nie..auwww sedapnyeee)
    8) Uitm mmg best :) rindu sgt saat2 study dulu..Uitm DIHATI KU..
    25) Thanks, tulah kemain penat berbulan2 search kat internet sampai fade up dibuatnye, akhirnye dgn satu msg jer dpt lah kucipta nama Nur Qaira Qistina nie..hihi

    ReplyDelete
  4. miss ema,
    cepat2 lah update blog anda yer..
    apa kata ko pun buat sama 25 things about urself nie..org rs ko lagi byk benda nak cite kan..hahaha
    tau x per..org mmg selalu jer boring dekat sini..dah lama x gi soping complex yg besar2..rs mcm duduk kg jer..kekekeke

    ReplyDelete
  5. hahahaha....mummy qaira wpun slalu kata ayah qaira x hensem tp blh thn jugak jelesnya ek? ngeee....

    byk kelebihannya suami kita nih....kalau kita betul2 pk kanlar....kalau x, xkanlar kita kawen dgn depa kan?

    ReplyDelete
  6. ituler tue kak, mmg x hensem tapi riso gak kdg2 tu kan..kecit2 ayah qaira pun bukan main jugak miang nyee tue kak..pantang jer nengok pompuan lawo gak tue, melilau jer mata..kekeke

    betui2..apa org kata setiap jodoh kita mesti ada jer persamaan n keserasian kita dgn pasangan kite tu kan sebenarnyee...

    ReplyDelete