Friday, June 29, 2012

Paru, jantung, petai dan tempe...

Hatiku berbunga riang tatkala menaip kali ni..tadi suami ku pulang dari menunaikan solat jumaat..Alhamdulillah kiriman ku sudah pun selamat sampai kat rumah ni..selama aku kat sini susah betul nak order yg pelik2 ni kat sini..sebabnya masalah bahasa pun satu..en suami pulak tak berapa nak terror bab2 organ dalamaan haiwan yg bernama cow hehe,yolah jarang no melepah lembu masa raya haji..entah pernah atau tidak aku pun x pasti..hehehe

Pernah ku kirim paru yg sampainye hati lembu..hehehe mmg lawak..kdg2 aku mengomel jugak..kadang2 rasa bersalah jugak bila mengomen....Hehehe... Dan akhirnye hari ini ambikk ko..semua kiriman ku sudah perfect di beli oleh suamiku yg terchenta..puji mcm dapat bag lv sebijik ler pulak...hehehe

Ok lah dipendekkn citer aku suruh laki aku beli.. paru, jantung dan jugak ekor lembu..fuh best betul...makan besar lah aku minggu ni...mmg kesiankan kat aku ni...ngeee Aku jugak kirim petai dan tempe dari teman en suami..hari ni suami ku outstesen ke shenzhen ada program dgn member dr HK...so benda2 tu aku kirim dari hk lah sebab kat hk ada indonesian market di mana petai tempe semua pun ada...

Dgn harapan yg berkobar2 lepas lah imigresen nanti... Mcm2 resepi bermain diminda tatkala ni..rendang campur(daging+jantung+paru), sup ekor, kalau dapat petai sambal udang petai..kalau ada rezeki tempe sambal tempe mak long...wah meriah betul...pastu sambal paru pun pasti takkan ku lupakan...hehehehe..

Ok dah melalut dah..aku bosan sebenarnye ni..sebab en somi ku outstesen hari ni sampailah esok ptg...bosan nye lahai..anak dara mmg tak habis2 lah main masak2 nye..kawan2 ramai dah balik bercuti sebab cuti sekolah..semua pakat balik sampai raya...sedih dan sunyi pulak kurasakan...laaa tadi kemain happy..oklah chow dulu...dari layan perasaan baik aku layan my resepi..ada gak faedahnye.....

update..byk giler petai yg aku dpt..kalau mcm ni punye byk mmg setahun lagi baru aku teringin balik nak makan petai...kekeke

No comments:

Post a Comment