Thursday, May 17, 2012

USS part2

Walaupun bertajuk USS tapi entry ni byk bercerita pasal JPO lah kirenye..Pengalaman pertama aku pergi ke JPO ni..teruja jugak masa sampai tu....pertamanye sebab JPO ni kat tgh2 ladang kelapa sawit...ngeee..Tapi bila dah masuk waaa cantik konsepnye..i like sgt..Mcm2 branded factory outlet yg ada..kecoh jugaklah kitaorg shopping hari tu..tapi kecoh jer lebih shopping nye tak de lah byk mana pon..Juz beli tanda kenang kenangan atau dgn kata lain dah selamat sampai kena lah beli ole ole utk diri sendiri kan...

Aku juz beli sling bag coach dan kasut clark yg aku rasa murah giler...ok sila jgn compare dgn kat USA laa kan..kita ni kdg2 suka sgt nak compare2 ni padahal sedar tak kalau nak pergi US tu berapa ribu nak kena beli tiket kan..nak dok hotel lagi pulak tu..So jgn lah jelez dgn kwn2 kita yg dpt posting kat obersea ..tu dah rezeki depa kan..Bersyukur ajelah dgn apa yg kita ada kan..Ok aku rasa harga kat JPO ni murah sbb kalau kat KL harga ni mungkin x dapat mcm ni kot melain kan sale gile2..hehe..kalau beli kat online mungkin dapat harga bestlah tapi kan aku yg jenis x suka beli online ni mmg x sukalah beli ..lagipun kalau amount kecik2 tu x de hal..kalau amount yg besar2 ni rasa mcm eh takut xpuas hati je kan nanti....

 Perwira kecil ku..husband yg selalu menggalakkan wife nye bershopping...ngeee...

 Achik yg tgah ke'blur'an sebab telah dihasut oleh mak long and ayah qaira utk beli handbag baru..hehehe

 bergambar sat..posing ala2 mcm kat obersea padahal.......


Ayah dan mummy with new shoes..ok kitaorg ni bersize chomel..susah sgt nak beli kasut jenama ober the sea ni..yg berkenan selalunye x ada size ..lagipun dah nama pun factory outlet size mana yg ada je lah kan yg ada..Disebabkan harga ok dan nak jugak rasa pakai kasut clark yg org kata selesa sgt tu..beli je lah kan design biasa2 pun sebab size tu je yg sesuai...tapi mmg selesa lah..

Ok nilah 1stime aku beli kasut clark..aku dulu dr family sederhana je tak mampu nak beli kasut mahal2 ni..masa pregnant dulu pernahlah beli kasut mother care sebab mengalami masalah sakit pinggang yg teruk masa tu ...skrg ni ada duit lebih sikit barulah berani beli kasut harga atas rm200++ ni.....Lain org lain citarasa mcm aku dan en somi mmg berbeda bab kasut2 ni..en somi peminat tegar kasut ni, byk lah kasut2 yg dibeli x mengira harga..eh tapi x delah lebih dari rm400 kan...mcm aku pulak dulu aku pandang cantik dan murah dan sudah pastilah jenama vincci menjadi jenama feveret aku..Namun disebabkan masalah kesihatan kaki yg tak mengizinkan skrg, baru lah aku tahu kasut memainkan peranan penting tambahan dimusim sejuk..Lagipun usia dah nak masuk 3 series kan kena lah tukar citarasa demi kesihatan..tak kisahlah kalau nampak pendek sebab xdapat pakai kasut tinggi lagi noo....Tapi bila diconggak2 balik dulu kalau beli kat vincci, tiga pasang pun dah cecah rm100-150 pakainye bukan selalu sgt dan selalu cepat rosak..ermm kalau ikut tambah sikit aje boleh dapat kasut yg berkualitikan..hehe

ok bersambung ....

No comments:

Post a Comment