Wednesday, January 18, 2012

Serius manusia berubah mengikut putaran waktu..ngeee

Dulu2 aku tak pernah terpikir nak buat koleksi benda ni...apa dia... hehe Tupperware..Entah rasa mcm tak de kegunaan pun masa tu..Bagi aku beli tupperware kat ikea yg murah2 tu lagi menguntungkan...Namun masa berputar..mungkin faktor umur juga memainkan peranan penting..ilmu yg cetek bertambah byk mengenai product tupperware ni...hehehe..baru kutahu kegunaan nye skrg...

Pertama ~ menurut citer kawan ku kalau kita guna kontena yg beli murah2 tu x baik kalau digunakan lama2..kalau pakai lama sgt kaler akan turun..paling menakutkan kalau turun pada makanan, laki aku dah lah hari2 bawak bekal gi kerja..ceh bahaya betul..yelah plastik2 murah ni mmg xbaikkan..tambah2 kalau polestrin yg kite selalu tapau tu..pernah gak lah aku bace pasal bahan2 tu x berapa elok, paling buruk utk wanita boleh mengakibatkan mandul mcm tu..itu apa yg aku bace lah dulu kala..kalau salah bacaan aku ni salah lah info aku tulis ni..hehehe

Kedua ~ en Somi aku ni tiap2 hari bawak bekal..So apa salahnya menabung ke arah benda yg baikkan..Kedua jugak anak dara pun tak lama lagi nak masuk sekolah..Kalau duduk obersea mmg wajiblah bawak bekal sokmo..So aku rasa mmg sesuai sgtlah aku buat koleksi tupperware ni dari skrg mana x nye kalau ada rezeki next time posting lagi, benda2 mcm tupperware ni mmg akan dipakai sebagai rutin harian aku sebab hari2kan kena buatkan bekal utk suami dan anak....

 mula2 aku bajet nak beli tupperware hello kitty tu ajer sebab aku bajet sebulan aku nak beli satu set aje..tapi ayi sibok suruh aku beli lunch set utk qaira..ceh termakan jugak aku dgn hasutan c ayi smlm......


Ketiga ~ Mmg kualiti sgt jauh baik dgn tupperware yg aku beli kat ikea..seyes, yg kat ikea punye kaler cepat betul luntur..kuninglah..pakai beberapa bulan je dah buruk nau..Beza betul dgn tupperware..walau pakai pelasah berbulan2 Alhamdulillah ok lagi...Lagi satu makanan pun terjaga ..Masa aku pergi picnic hari tu..masak seawal subuh..balik dah senja ada balance Alhamdulillah bihun yg aku buat tu still elok lagi..Mungkin sebab tutup nye kedap udara susah bakteria nak masuk...Sejak dari tu barulah aku percaya 100% biarlah beli mahal sikit asalkan kualiti mantop!!

Baik punye promote pulak pasal tupperware kali ni..padahal bukan dealer or agent pun..Nak kata koleksi aku byk sgt pun xdelah..Baru mengumpul sikit2..Aku suka beli design berbeza2..Suka tgok koleksi kak Haiza yg beraneka kaler dan jenis.....

Kedai tupperware ni belakang rumah je..So mmg selalu lah aku cuci mata kat situ..Bila aku compare kan dgn harga beli online harga kat kedai belakang rumah aku ni ok mureh gak, sebab ada satu botol air tu kat online jual rm23 kat kedai ayi belakang ni baru rm17.50, yg lain2 tu maleh aku nak buat kajian byk2 sgt pasal harga..mmg xdelah jauh sgt beza harga nye tp aku ni jenis x suka beli online..aku jenis suka belek2 brg baru beli..so xkisahlah mana2 pun kan...hehehe


No comments:

Post a Comment