Thursday, August 11, 2011

Sabar je lah!

Kerana xpernah lagi beli kain cotton jenis bunga2 kecik, aku teringin sgt nak beli kain jenis cotton jenis2 tu walaupun aku tau kalau pakai kat msia mesti byk je boria....tapi tetap geram sebab nampak simple dan chumel2 je kan bunga dia...sebab harga pun mcm murah je so terpikir ler nak buat kan qaira dress dgn bajet "aaa baju kemeja aku & en somi, lopan tukang jahit charge baru 60yuan/30hengget..so aku bajet je lah mesti 50yuan je kot kalau buat dress cenonet je pun kan..siap nak buat dua pasang lagi..pergi ler aku ke kedai lopan dgn semangat berkobar2nye...

mula2 c lopan tukang jahit x nak buat..aaa mungkin bukan major dia kot..ekceli lopan ni kalau buat pakaian lelaki mmg maveles ler..utk pompuan2 ni di kurang sikit melainkan bagi sample..discuss punye discuss ok ler dia ambik jugak tempahan dress qaira ni...

So, lepas tulis bil bagai..bayar deposit bagai..aku terasa awat mcm mahal je pulak deposit kali ni..check punye check ambik ko 130yuan sepasang dia charge dress budak kecit ni..laa giler mahal nak mampos..dah nak dekat sama dgn tempah baju kurung aku doh!dgn rasa xpuas hati nye dan discuss dgn en.somi aku pun berpatah balik ke kedai lopan..

Dgn muka x malunye, aku mintak lagi satu pasang kain ela utk buat dress tu..so tinggal lah sepasang je..giler hapa kalau 2pasang dah jadi 260yuan/130hengget..ooo bazir bazir..ikut hati nak ambik je dua2..tapi mcm malulah pulak kan..hiksss...

Bukan lah aku berkira sgt nak buat baju utk anak dara ku ini, tapi mcm x berbaloi ko mahal betul dia charge..haih rasa nak je aku cetus kan perang, tapi disebabkan en.somi ni bestfren dgn lopan tu so x pelah..lagipun baju kurung aku pun mmg hantar kat lopan jugak..payah ler pulak nantikan..

Kalau ikutkan, kalo beli yg dah siap baru dlm 30hengget ko..2x ganda tuh..dan mmg xpernah ler aku belikan baju mahal cenggini utk cikQ..dari sri lanka sampai ler ke sini kalau dress semuanye mesti bawah 30hengget eh kat sri lanka tu lagi ler murah bawah 2ohengget dah dapat...kire niler 1stime aku buat kan dress paling mahal utk cikQ ku ni..hehehe

nak tahu mcm mana rgupenye!

jom tgok...

sabar je lah!! kemain besar dia punye reben tu, kain pun x berapa nak kembang penat je aku print gambar besar2..xde maknenye haih..aku yg nak pi pasar masa tu terus cancel patah balik rumah..dah ler dari pagi mengidam nak buat kuih lopes terus terbantut cite2 nak buat kuih selepas tgok reben tu...wakakaka

nak buang je rasanye reben tu..tapi en somi kata x payah ler..budak2 kalau pakai cenggitu tetap kiut apa..
selamat budak kecik lagi..kalau dah besar gerenti cikQ pun x nak pakai punye..hihi

Selamatlah bulan puasa..
Sabarrr jelah.....
moral of the story..x nak lah tempah dress lagi..
nilah yg pertama dan yg terakhir....mummy tobat..heh!

2 comments:

  1. mcm ok je k.cik..kemas die buat. biar je riben tu.. hehe -ina

    ReplyDelete
  2. tulah pasal, bg cik pun kate biar je lagipun dah upah mahal..hihi

    ReplyDelete