Saturday, March 13, 2010

SEUMUR hidup aku...

Ini yg pertama...nyanyi ala ala lagu ukays tu ekk hihi.... aku mkn laksa kedah yg mmg tersgt sedap!! hasil air tangan En.Fuad n Pn.Anis..
dulu kala aku x berapa suka makan laksa..kalo mkn tentu x habis punye..tapi pertama kali aku mkn hasil tgn abah n ibu uyin ni..mmg menjilat garpu n sudu..sedap sgt..dan skrg laksa kedah dah termasuk dlm list "my faveret food"..yummy!!
Terima kasih x terhingga pada anis n fuaad sebab melaksanakan permintaan ayahQ yg ngda2 tue...

mmg sedap...bila dah mlm lagi ler mabeles rsnye!!

Seumur hidup aku juga,dan sepanjang hampir 4tahun kawen.. ini lah kali pertama aku beli perabot..ayahQ lah yg punye impiannye ni konon2 nak jugak merasa beli kayu mohagany satu kat sini...
di al kisah nye..dr yg ku dgr2 org bercerita kayu mohagany ni murah kat sini..wallahualam aku pun x pasti sebab aku bukan peminat kayu kayan ni..
TP disebabkan aku rs harga sgt reasonable iaitu rs27,700(rm870) ..aku n hubby sebulat suaralah menggunakan uwang plastik sekali lagi...uhukss..(inilah akibat nye bila dah masuk tahun ke5 dok sini sampai kayu pun ayahQ beli hadeih!!) ...
Knp kaler kuning!!!aku pun x tahu knp aku pilih kaler ni..bajet nak kaler putih..tapi setelah ditolak tambah..kitaorg pilih kuning nak bg ceria sikit mata ni..lagipun sini habuk byk putih gerenti cepat kotor..
So dgn in aku dah senarai hitamkan semua kedai2 kat dlm colombo nie..CUKUP2 LAH TU brg2 made in Sri Lanka kat dlm rumah aku ni.......hadeih...juling dah mate semua nye made in sri lanka gitew...

ini lah rupenye SIMPLE JE KAN..insyaallah, aku bajet letak dlm bilik je kat rumah taman mawar nanti...sebab x de ciri2 kemodenan langsung kalo nak letak kat area ruang tamu......

4 comments:

  1. hihihihi! laa bila masa amek gambo nih? kekekee!

    emmm...mmg lawa..letak lam bilik,tepi tingkap ke kan..hik hik hik..kalo betul kontena murah,ndak ler beli bende besar2 kt sini..hihihi!

    ReplyDelete
  2. arghhhh....jelesnya...x sempat rasa laksa yg femes itew....huhuhu

    ok tu aby....beli brg sana mestiler ada ciri2 sana...unik....kenaler letak tempat org blh nampak....ngee

    ReplyDelete
  3. anis, baru2 ni tgok ada fabrik lawo2 pulak..tension2!!
    seelok2nye ambiklah kontena anis..bukan apa kalo beli bolelah simpan buat kenang-kenangan di hari tuo nantikan...sri lanka oh sri lanka....hihihi

    ReplyDelete
  4. sedap kak yani laksa fuad buat ni..aby nilah 1st time makan laksa sedap cenggini..selalu kat msia x sedap, cairlah bau ikan kuat sgtlah..fuad buat ni mmg sedap!!

    tulah, balik msia kena tuko fabrik lah nampaknye..kena kasi nampak modern sikitlah kaler nye..hehehe

    ReplyDelete