Monday, February 15, 2010

tag from ANIS...

"sejak kami berkenalan kami mmg x pernah sambut valentines day!!!"
mari kita jawab tag from pn.anis..

1. First time jumpa with ur hubby bila dan di mana?
bawah apartment seksyen 17...dia call tiba2 suruh turun bawah..haiyark nak turun ke x nie..alih2 turun gak..owwwhh baru lah tahu mcm tu muka abg alin(actually my husband ni adalah my friend (masa sek men/diploma) punye abg...ermmmmm....masa ni aku 1st sem degree kat rumah sewa!!

2. Love at first sight?
memang tidak sekali!!!aku x pasti bila pulak aku jatuh chenta dgn dia..cuma dia pandailah ambik hati sampai hati ku tertawan..ngeeee
dah jodoh pun katakan ;)

3. Who is he when the first time U met him?
seorg lelaki yg baru putus tunang!!!hmm panjang citenye..biar lah menjadi sejarah kami berdua sahaja ;)

4.How long it takes for him to ask U out of a date?
Ya ALLAH..dia ni mmg express..after a week dia ajak kuar lagi..mmg x nak jumpa tapi mcm biasa dah sampai bawah apartment baru dia call..hadeih x baik pulak kalau x turun kan!!!abg kawan lah pulak tue..x pe lah dlm hati kata KAWAN je kan...kekeke

5. First place dating?
hmm masa ni x couple pun lagi yer dating je ngehngeh...rsnye seksyen 20 shah alam..x pun seksyen 13..hish x ingt lah tapi dlm shah alam je ;) i minum fresh oren dia minum nescafe ais..hihi minum2 je sebab x lama setengah jam camtu je.....

6. How he proposed?
proposed tunang byk kali gak..byk kali jugak telah reject..satu hari tu dia proposed ajak tunang siap depan habib lagi tue..dah bawak duit nak beli cincin..ngeee..tapi i tolak...tapi entah mcm mana akhirnye terima jugak...maybe lepas dia pergi sini terasa sunyilah pulak x der dia..so lepas tue bila dia ajak kawen aku teruskan je lah ...aku pun rasa jodoh aku dah sampai..sebab bila aku kuar dgn lelaki lain aku x rasa best mcm aku kuar dgn dia...ngeeeee

7.Special date with ur Hubby?
111003 ~pertama kali jumpa..
4,5,6 August,2006 ~
4 august, 2006 sahlah aku menjadi bini org dan dia menjadi suami org!!

5 august, 2006n(masa ni dah bole posing lentok liuk dah)..kikiki

6august, 2006

8. Changes that he asked u to do?
kempis kan perut!!!hahaha

x der pun sgt!!!cuma kurangkan duduk dekat laptop kot!!!ngeeee

9. What about him that U love him so much?
~Dia mmg x pandai memasak langsung...cuma dia rajin kerja2 rumah nie...kalo buat jamuan mkn dialah yg akan kemas rumah!!!ngeeee
~Dia nyanyi karaoeke sedap lah gak didengar..buat aku jatuh cinta jugak dgn suaranye bila tang lagu rock kapak tue kan..sebab i minah rock kapak lah katakan..tapi kdg2 bila dah over pecah gak gegendang telinga nie...
~x kedekut dgn bini dia ni..pemurah hati....syukur alhamdulillah duitnye duit ku jugak !!!so boleh berbelanja sesuka hati ku...yeeaahaaa..aku yg control kewangan family kami..itu yg aku sukak,baru lah teratur kan!!!
~bila dia dah marah2..pastu cepat je dia pujuk aku balik.. mula lah dtg kiss2 pipi then urut2 kaki aku..;) sedap tue kena urut..so dgn sekejapan jer aku dgn cepat jer reda dr marah dgn dia..xjadiklah aku nak protes lama2...
~selalu jugaklah puji masakan aku walaupun aku masak ayam masak kicap je utk lunch...

10. What is about him u wish he would like change?
~kurangkanlah sikit panas baran tue..tambahan bab marah2 kan org2 sri lanka nie..mana x nye tempias kekdg tu terkena kat aku n anak aku.....
~berenti lah hisap rokok!!!
~cepat sikit gemok!!penat aku masak tapi asal makin kering je aku tgok!!hadeihhh...

11. U will lose ur mind and crack ur head when he?
bila dia usha2 awek cun kat luar tue aku x lah heran sgt..sekurang2 nye jujur lah gak..dr lelaki yg ada tue depan bini kemain baik..tapi belakang asik cite pompuan situ sini kan...
cuma aku mmg x tahan kalo mood dia x baek..kdg2 aku yg bole pecah kepala jadi hulk hogan...muehmueh...
satu lagi bila dia dah start dok depan kereta..mak aiii..bukan je kepala aku kepala dia pun aku sanggup pecahkan..ngeee
so far lepas kawen alhamdulillah dia dah x der lah fanatik pasal kereta..sikit2 tu aku maapkan lah..demi keselesaan kami jugakkan ;)

12.U will smile thru ur eyes for the whole day when he?
bila bawak aku gi shopping (kalo dapat beli barang lah yg paling bestnye)..xpun balik kerja bawak gi jalan2..sebab aku sungguh bosan duduk dekat sini...
satu lagi bila skrg mlm2 dia jadi tukang garu anak dara aku yn sgt manja nie..so aku leh tido dgn amannye..ngehngehngeh...

13. Complete below sentences "My Love towards my husband is as big as....."
tak tahu lah nak ckp besar mana..yg aku tahu aku mmg sayang kat suami ku, keluarga ku n anak aku...tanpa mereka hidup ini pasti xkn sebahagia skrg..
apa2 pun aku doakan hubungan yg kami bina berkekalanlah hingga ke akhirat nanti....amin...

love is in the air~~~

4 comments:

  1. feeewwiiiit!!!! smoga korang berbahagia selama2nya ye...woh, dating kt shah alam.entah2, kita ni pernah terjumpa time dating2 kt shah alam tu agaknye kan.keh keh keh!

    ReplyDelete
  2. k.yani pon tumpang doakan....romatik loba2 sgt korang....hihihihi

    ReplyDelete
  3. anis n kak yani~time kacih bebyk ;)
    anis agak2nye pernah lah kot.. bukan besar mana pun shah alam tue..kita jer yg x perasan masa tue..hehe

    ReplyDelete